החוף הסודי באי פוקט

בדרום פוקט מסתתר לו חוף מיוחד מאד, פנינה קסומה מוקפת טבע פראי ועולם תת ימי עשיר, אך לפני זה חשוב להסביר איך בכלל ייתכן שבאי כמו פוקט יש עדיין חופים נסתרים, אזכיר שרצועות החוף שייכות למלך תאילנד ובעצם החופים חופשיים לכל אדם, אלא שהחל מקו החוף פנימה, השטחים יכולים להיות בבעלות פרטית ולכן עם בעל השטח לא בונה שביל גישה ראוי, החוף נשאר מוסתר בין הגבעות והצמחייה העבותה.

*** אל תפספסו את הסרטון בתחתית העמוד

החוף הזה היה מוכר בעיקר למקומיים שהגיעו אליו בסירות או בצעידה ארוכה ברגל, בעל המקום זיהה את הפוטנציאל והכשיר שביל גישה. אך כדי להשתמש בדרך העפר צריך רכבי שטח 4*4 וכך נוצרה עוד אפשרות לעסק קטן של תחבורה מהכביש הראשי אל קו החוף.

השמועות על המקום הקסום התגלגלו ובעל השטח אפשר את המשך הפיתוח של החוף, נפתחו 2 ברים, מרכז צלילה, מדשאות ואזורי צילום מדהימים. מלבד המקומיים החלו גם התיירים להגיע אל המקום והעסק פרח ושגשג, נהגי ההסעות אל החוף ובחזרה דרשו סכומים מופרכים וגם קיבלו אותם, בנוסף אגרת כניסה לחוף וכמובן גם המשיטים של סירות הלונגטייל הצטרפו לחגיגה.

ואז הגיעה הקורונה, החוף התרוקן, התשתיות נהרסו במונסונים ובמשך תקופה החוף נשכח עד לאחרונה, כאשר התיירים החלו לחזור אל האי ולבעלי העסקים חזרה המוטיבציה לשקם ולפתוח מחדש את בתי העסק. בעל השטח הבין את המגמה ושיפץ את התשתיות, השכיר את הברים/ מסעדות למפעילים ואף החל בבניית תצפית וביתני במבוק לאורך קו הרכס. נהגי ההסעות חזרו וכך גם סירות הלונגטייל ומוכנים לקהל הרחב, הפעם בסכומים סבירים והגיוניים (לפחות בינתיים).

אז מה כל כך יפה בחוף הזה? מדשאות ירוקות, נדנדות, אזורי צילום, מיטות שיזוף, שמשיות וכמובן מסעדות. החול כאן מזכיר את הזיפזיפ של אילת, עליו מטיילים סרטני נזיר קטנים וביישנים, מהמים מבצבצים סלעים בכל מיני גדלים וסביבם כוכבי ים, דגים צבעוניים ואלמוגים שאותם אפשר לראות דרך מסכות שנורקלינג או צלילה עם ציוד מלא וכמובן קייקים שקופים וגלשני סאפ בתחנות ההשכרה על החוף. חובבי התמונות היפות עבור הרשתות החברתיות ימצאו בחוף המון אזורי צילום מעוצבים ויפים במיוחד.

לפני מספר ימים שוחחתי עם רומן ואשתו יוליה שפתחו מסעדת חוף/ בר בשם To See Beach Club  אשר סיפרו לי שהמקום התאושש ומוכן שוב לקלוט תיירים והזמינו אותי לבלות עימם את הבוקר. ממליצה בחום לשבת אצלם במסעדה ולהנות מארוחת צהריים טובה וכמובן משקה קר.

מה שמו של החוף הקסום? חוף נוי (לא לבלבל עם חוף יאנוי)

היכן הוא נמצא? (בין נאי הארן לחוף קאטה, צמוד לתצפית קארון)

איך מגיעים? אפשר להגיע בסירת לונגטייל או קטנוע/ רכב. מחנים את הקטנוע או הרכב בחנייה ונוסעים עם רכבי ההסעות בעלות של 100 בהט או הולכים ברגל כ 2 ק"מ בכביש תלול מאוד.

האם הכניסה לחוף עולה? כן, הכניסה עולה 100 בהט לאדם.

מתי להגיע? בשעות הבוקר יש מעט אנשים, החוף שקט ואפשר להנות מכל המתקנים. בשעות הערב יותר עמוס אבל השמש בדיוק בזווית המושלמת לתמונות יפהפיות והשקיעות בהחלט עוצרות נשימה.

פורסם על ידי אליה וינברג

על חיי בתאילנד | מטיילת עם מצלמה וסיפור

תגובה אחת על “החוף הסודי באי פוקט

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר ᒪOᔕT Iᑎ TᕼᗩIᒪᗩᑎᗪ

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא