הצד האפל של הטיול בגן עדן

את הפוסט הזה אני כותבת בעקבות מספר מקרים שארעו לאחרונה, אני מניחה שהוא יהיה פחות פופולארי מכיוון שזה לא נעים לקרוא שהטיול המופלא בגן העדן התאילנדי, עלול להפוך לגהינום. בהכנות לקראת הטיול, אין באמת מקום למחשבה שמשהו עלול להשתבש ולכן ברוב המקרים גם לא נערכים בהתאם.

עם זאת אסונות קורים במיוחד במדינה בה תקני הבטיחות שונים מהמוכר לנו בעולם המערבי, לכן אני באמת מקווה שתקדישו מספר דקות לקריאה ותפיצו את הפוסט הלאה.

אסון בבית המלון

המקרה אירע ממש בימים האחרונים, זוג עם פעוטה בת 11 חודשים, סיימו את הטיול שלהם בתאילנד והגיעו למלון בבנגקוק ללילה אחרון לפני הטיסה חזרה הביתה. בחדרם עמד שולחן צר פלטה משיש שמונחת על רגלי עץ, התינוקת נעמדה ותפסה בשולחן וזה נפל עליה כאשר הפלטה נוחתת על ראשה. התוצאה האיומה של האירוע: שברים רבים בגולגולת וכמובן סדרה ארוכה של ניתוחים ושיקום. אלא שלהורים, מלבד העובדה שהם צריכים להתמודד עם האסון הזה, הם גם צריכים להתמודד מול חברת הביטוח שהסירה כל אחריות מכיוון שהפוליסה הסתיימה באותו הלילה, במקביל לאחר הפינוי של התינוקת והוריה לבית החולים, צוות המלון ניקה את החדר והעלים כל עדות לאירוע. ללא כיסוי ביטוחי וללא בית המלון שיקבל על עצמו אחריות, בתי החולים בתאילנד לא מטפלים בחולים כל עוד אין כיסוי כספי וההורים החלו במבצע גיוס כספים.

השולחנות האלו מאוד נפוצים בתאילנד, מסגרת עץ עם רגליים עליהם מונחת פלטת שיש כבדה, גם לנו יש שולחן כזה בבית ועל אף שתמיד ידעתי שהוא מסוכן, אף פעם לא דמיינתי שמשהו כזה עלול לקרות.

המסקנה מהאירוע הזה – לוודא שפוליסת הביטוח מכסה עד הנחיתה בארץ. במקרה של אסון תתקשרו לאיש קשר שיסייע לכם  (בית חב"ד, סוכן הנסיעות, שגרירות ישראל או חבר שהכרתם בטיול) הוא כבר ידע לדרוש את נוכחות המשטרה ויתעד הכל על ידי תמונות וסרטונים. כמובן גם להיות שם בשבילכם.

אסון במעיינות החמים

מקרה נוסף שאירע לפני קצת פחות מחודשיים. משפחה שטיילה בצפון המדינה עם ילדם בן ה 6. באחת העצירות הם הגיעו למעיינות חמים, ללא גידור או תמרורי אזהרה, הילד כנראה איבד שיווי משקל ונפל לאחד המעיינות, כתוצאה מכך סבל מכוויות חמורות ברוב חלקי גופו. גם במקרה הזה הייתה בעיה עם הביטוח הרפואי וגם במקרה זה נאספו כספים באופן פרטי עבור הטיפול והשיקום. קהילה הזרים המקומית לקחה אחריות על כל ההוצאות כדי שבבית חולים יטפלו בילד. נכון להיום, הילד עדיין מאושפז, עבר 3 בתי חולים, מספר רב של ניתוחים והדרך להחלמה עוד ארוכה.

המסקנה מהאירוע הזה – תדאגו לביטוח טוב, אם אתם מתכוונים לעשות רפטינג, באנג'י וכו', תקנו גם כיסוי עבור ספורט אתגרי. תהיו בוגרים ואל תתפתו להתנהג בחוסר אחריות, כמו לרכב על אופנוע בלי קסדה, להסיע ילדים בארגז של הפיק-אפ או להכנס לשמורה לא מסומנת.

חשוב לציין שהמקרה הראשון והנוכחי התפרסמו אך ורק כתוצאה מגיוס הכספים של ההורים, אך יש אירועים נוספים שאינם מתפרסמים כלל.

נפילה מהחלון בבית המלון

המקרה הזה קרה לפני כשלוש שנים לבת של חברה שלי. לפני שהם באו לבקר אותנו בפוקט הם נפשו מספר ימים בקוסמוי, הבת אז בת 5, רצה במסדרון של הריזורט בקומה השנייה, נשענה על אחד החלונות וצנחה החוצה, כי החלון לא היה נעול. במזל היא נחתה על השיחים וחוץ משריטות לא נעימות יצאה מזה בשלום. בקלות הכל יכל להסתיים אחרת.

המסקנה- תמיד תדעו איפה הילדים שלכם. זה שהריזורט 5 כוכבים זה לא אומר שהכל בנוי לפי התקנים המחמירים. ברוב המקרים יש פער עצום בין הסטנדרטים של המערב לאלו של המזרח.

מותו של הילד לי ים לוי מצריבת מדוזה בקופנגן

בפוסט שכזה אני לא יכולה שלא להזכיר את הטרגדיה שאירעה בקופנגן, מותו של הילד לי ים לוי מצריבה של מדוזה קובייתית. גם אנחנו כתושבי תאילנד לרוב לא חושבים על הסכנות שאורבות סביבנו כמו צריבה של מדוזה או הכשת נחש, אך הסכנה קיימת ולכן יש להתנהג במשנה זהירות כשהולכים בג'ונגל או שוחים בים. יש להישמע להוראות ולשהות רק באזורים המוגדרים ובקרבת צוותי החירום וההצלה.

לנושא של פגיעה מבעלי חיים אכתוב פוסט נפרד.

התהפכות עם אופנוע ים בלב ים

מקרה נוסף שאני רוצה לציין, קרה לנו!  לפני מספר שנים היינו בחופשה בקופנגן ובעלי שיכנע אותי לעלות על אופנוע ים (פעם הראשונה והאחרונה בהחלט). בדרכנו אל האופנוע, בן ה 3 שלי (היום כבר בן 12) ביקש לבוא איתנו. מבלי לחשוב יותר מידי הסכמתי ואז גל גבוה מידי, פניה חדה מידי, בעלי ובני נעלמו לפתע. הפחד שיתק אותי ברמה שלא יכולתי לסובב את הראש כדי לחפש אותם. הכל הסתיים בטוב כי למזלנו כשרוכבים על אופנוע ים יש חובה לשים חליפות הצלה ובעלי לא איבד את העשתונות הרגיע את הילד ואותי והחזיר אותנו לחוף. עד היום אני מתכסה זיעה קרה בזמן שאני נזכרת במקרה, מתביישת בחולשה שלי, בפחד ששיתק אותי, בזה שלא יכולתי לעזור לבעלי להעלות את בן ה 3 חזרה לאופנוע הים.

המסקנה- אופנוע ים הוא כלי בטוח בסך הכל, אבל הים אותו ים וחשוב לנקוט בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים.

תאונת אופנוע קטלנית

בשבועות האחרונים עם עליית כמות התיירים, מרגישים שוב את העומס בכבישים, הפקקים, אנשים שפחות מקפידים על חוקי התנועה או פשוט לא זוכרים שכאן נוהגים בצד האחר של הכביש, בנוסף הרבה כפריים מגיעים לפוקט כדי להתפרנס, אך מכיוון שהם אינם מורגלים לנהיגה בערים, הם מסכנים את עצמם והסביבה. לכן, באופן טבעי, יש יותר תאונות. אתם יכולים להיות נהגים מצויינים עם ותק ובכל זאת, אם אתם מטיילים עם הילדים, תבחרו ברכב. אם אתם זוג או יחיד, ומעדיפים אופנוע, תזכרו, כאן הנהיגה קצת שונה, אל תהיו גיבורים, תהיו זהירים.

חופשה נעימה!

פורסם על ידי אליה וינברג

על חיי בתאילנד | מטיילת עם מצלמה וסיפור

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר ᒪOᔕT Iᑎ TᕼᗩIᒪᗩᑎᗪ

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא