SAN PHRA PHUM ה"מזוזה" התאילנדית

ברוב המקרים, מקימים את מקדש הרוחות עוד בטרם בניית הבית עצמו! השמאן קובע את המיקום ואת הזמן על בסיס מפה אסטרולוגית ותאריך הלידה של בעל הבית.

טקס הקמת בית הרוחות הוא אירוע שלם של שמחה, מאכלים רבים ומגוונים, משקאות, קישוטים מפרחים ופירות טריים אשר אדמת תאילנד מבורכת בהם.

הרוחות לא אוכלים את המזון במובן בו האנשים אוכלים אלא הם מריחים את המזון לכן נאסר על האנשים שמכינים ומניחים את המנחה בבית הרוחות להריח את המזון.

הצבעים השולטים במזון ובלבוש הם אדומים וכתומים (צבעים אלו מסמלים "דם"= "חיים") והשאמן מתפלל ומזמין את הרוחות להנות מכל הטוב ולקבל תחתם את המקדש וההסכמה לשמור על הבית ויושביו.

לאחר טקס הקמת המקדש, בעלי הבית מחליטים על ניהול התפילות, לדוגמא ניתן להגיש מנחה כל יום או פעם בשבוע, כאשר הרעיון הוא לשמור על הרוחות שמחות ומרוצות. בבוקר מנקים את בית הרוחות, מביאים את המנחה, מדליקים קטורת ומבקשים ברכה ומשאלה ומניחים את מקלות הקטורת בכד המונח בכניסה לבית הרוחות. לאחר שהקטורת כבתה, ניתן להשאיר את המנחה או לאכול אותה מכיוון שבשלב הזה הרוחות כבר סיימו את הסעודה.

האמונה הרווחת היא שככל שהמקדש גדול יותר, צבעוני יותר, יושבי הבית מקפידים על נקיונו ,המזון והמשקה המוגשים מידי יום איכותיים וטריים, אזי הרוחות ישמחו ויעזרו ליושבי הבית ובית העסק לשגשג ולהצליח. את המקדש לא ניתן להרוס או להזיז כך סתם, אלא לאחר שניכרים בו פגעי הזמן ומזג האויר, החלפתו במקדש חדש כרוכה בהעברת הישן למקומו האחרון בצמוד לעץ על מנת שישמש בית לרוחות נודדות.

פורסם על ידי אליה וינברג

על חיי בתאילנד | מטיילת עם מצלמה וסיפור

2 תגובות בנושא “SAN PHRA PHUM ה"מזוזה" התאילנדית

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר ᒪOᔕT Iᑎ TᕼᗩIᒪᗩᑎᗪ

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא