טיול ראשון להואה הין

את Huahin רציתי לבקר כבר הרבה מאוד זמן. עיירה שקטה ופסטורלית על שפת הים ובה נבנו מספר ארמונות הקיץ של משפחת המלוכה התאילנדית לדורותיה. אם המלכים בחרו בעיר הזאת אז היא בוודאי שווה ביקור. אז מה יש לראות בהואה הין?

מריגדיאואן

בית הקיץ Mrigadayavan palace נבנה בהוראה של המלך רמה 6 בשנת 1923 על שפת הים באזור Cha-am. המבנה כולו בנוי מעץ טיק והארכיטקטורה מזכירה בעיקר את הבנייה הארופאית של אותה תקופה. המלך ומשפחתו ביקרו בארמון בסך הכל פעמיים ולאחר מותו בשנת 1925 הארמון ננטש למשך מספר שנים עד אשר נפתח לביקורים של הקהל הרחב, הכניסה מותנית בלבוש צנוע וקיים איסור על צילום בתוך המבנה. מבקרי המקום יוכלו להתרשם מהאוירה המיוחדת , פרטי ריהוט ששימשו את המשפחה המלכותית ומוזיאון קטן שמוקדש לשושלת המלוכה.

קלאי קאנוונג

ארמון Klai Kanwong נבנה ע'י המלך רמה 7 בשנת 1926 ומשמש את משפחת המלוכה גם בימינו. הארמון ממוקם ליד הים. גם בארמון זה סגנון הבנייה אינו תאילנדי קלאסי אלא אירופאי וסביב שלושת המבנים גינה מטופחת. במקום גם מוזיאון צדפות קטן. בגלל שמשפחת האצולה עדיין משתמשת בארמון, הביקורים מתאפשרים רק כשהם לא נמצאים וצריך לקבל אישור מיוחד בכניסה. לכן ביקור בארמון זה עלול להיות קצת מורכב אך בהחלט שווה את המאמץ .

תחנת רכבת של הואה הין

התחנה נבנתה בשנת 1911 ויש לה חלק חשוב מאד בהתפתחותה של העיר. בשנת 1920 נוסף לה מבנה חדש, חדר המתנה מיוחד לבני המלוכה שביקרו את העיר. המבנה בנוי עץ, בעיצוב תאילנדי ססגנוני. נכון להיום המבנה סגור ואפשר להתרשם מיופיו רק מבחוץ. ליד התחנה יש פארק קטן עם רכבת עתיקה עליה בעיקר מצטלמים. התחנה עצמה עדיין פעילה .

שווקים

בהואה הין יש שני שווקים ששווים ביקור , צמודים זה לזה, ציקדה מרקט ותמרינד מרקט. כמו רוב השווקים התאילנדים גם בהואה הין תמצאו צבעוניות, ריחות מהפנטים ואת קולם של הסוחרים. בהחלט שווה לבקר כאן ולצלול לאוירה התאילנדית היחודית.

השוק הצף Sam phan nam floating market ממוקם על שפת נהר ושם תמצאו בעיקר סחורות לקהל המקומי ופחות לתיירים.

תצפיות על העיר

בהואה הין יש כמה תצפיות אבל אני רוצה לספר על שתיים שלדעתי שוות ביקור .

תצפית Hin Lek Fai מורכבת מכמה נקודות מחוברות זו לזו ומשקיפות לאזורים שונים של העיר. בנוסף , כאן אפשר לפגוש ולהאכיל קופים, רק תזכרו שקופים – חיות פרא ויכולות לנשוך או לשרוט ואתם בהחלט לא רוצים לבזבז את החופשה שלכם בביקורים יומיומיים בבית החולים לחיסוני כלבת.

תצפית על עטלפים Bat observation view point

כ 40 קילומטר צפונית להואה הין נמצאת מערה בה חיים עטלפים (להזהר מוירוסים). כל ערב, בזמן השקיעה הם יוצאים מהמערה לצייד לילי. דמיינו לכם מאות עטלפים עפים בו זמנית. המחזה המיוחד הזה נמשך בערך 10 דקות וזה משהו שבהחלט שווה לראות . לתצפית עדיף להגיע בסביבות השעה שש בערב ולהצטייד בספריי נגד יתושים.

פארק המים

אם נמאס מחוף הים אפשר לבקר באחד משלושת פארקי המים שנמצאים בהואה הין. הכי גדול וחדש ממוקם בשטח של בית המלון הולידיי אין ונקרא Vana Nava זהו פארק מאוד גדול ומתאים לבילוי משפחתי. אגב, גם בית מלון עצמו מצויין לחופשה משפחתית עם ילדים.

פארק המים Black mountain יותר קטן, יותר זול אך לא פחות חוויתי. גם כאן יש אזורים שמותאמים לכל גיל לכן יספק בילוי כיפי לכל המשפחה.

סביב העולם בהואה הין.

בעיר עצמה או מרחק נסיעה קצר יש הרבה פארקים בנויים בסגנונות שונים. בחלקם ביקרנו אך עדיין נשארו עוד כמה ברשימת "to do".

יוון – פארק Santorini בנוי בסגנון יווני ומשלב בתוכו פארק מים, מבנים ססגוניים ולונה פארק קטן.

שוויץ ממש ממול לסנטוריני נמצאת Swiss sheep farm, חווה קטנה ויפיפייה. אמנם שהכבשים הגיעו מניו זילנד אך המקום כולו מלא באוירה של כפר שוויצרי. כאן אפשר לטייל ולהאכיל כבשים וארנבים ובנוסף יש אזור שלם שמותאם לצילומי 3D.

איטליה חנויות ודוכנים, הבית ההפוך, ציורי 3D כל זה מרוכז ב The Venezia, פארק ססגוני לבילוי בשעות הערב. למעשה המקום פתוח החל משעה 10 בבוקר אך בחום התאילנדי יהיה קשה להנות מהאוירה ולדמיין טיול קצר באירופה.

אירופה ב sook food and farm 1000 אתם תהנו מאוירה אירופאית. גינה ירוקה , הרבה מבנים בסגנון כפרי הולנדי, אוכל , חנויות ומבחר חיות שאפר ללטף ולהאכיל. הילדים בהחלט יזכרו את היום הזה!

מרוקו קפיצה קטנה מאירופה למרוקו, תבקרו ב Camel republic. המקום בנוי בסגנון מרוקני, כמובן שיש אוכל, חנויות, מתקני שעשועים ובעלי חיים כגון ג'ירפות, גמלים ועזים.

תאילנד וינטג -כפר Plearnwan זה אזור בילוי בסגנון תאילנדי של שנות ה 60. הרבה מאוד דוכני אוכל , חנויות קטנות , מבנים מעץ חום ורכבים של פעם. עדיף להגיע בשעות הערב, כשמדליקים אורות ולצלול לאוירה תאילנדית של פעם.

יקב בתאילנד אין תרבות יין עם זאת ממש קרוב להואה הין יש את Monsoon Valley vineyard. מקום יפה ופסטורלי שמציע טעימות של יין ביצור מקומי, טיול באזור ויצירה לילדים.

כמובן שבהואה הין יש חופים , מפלים ומקדשים אך את זה אני אשאיר לפעם הבאה.

פורסם על ידי אליה וינברג

על חיי בתאילנד | מטיילת עם מצלמה וסיפור

תגובה אחת על “טיול ראשון להואה הין

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר ᒪOᔕT Iᑎ TᕼᗩIᒪᗩᑎᗪ

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא