רוחות הרפאים בתרבות התאילנדית

הבקרים בתאילנד מתחילים מאוחר יחסית, לכן אם אתם מגיעים לפני השעה 9:00 לבתי העסק רוב הסיכויים שבעל הבית יקבל אתכם בפיג'מה. כך אירע היום כשנסעתי עם ש' להחליף רכיב חשמלי ברכב. אמנם העובד החשמלאי מיד קיבל אותנו, אך בעל העסק עצמו עדיין התהפך במיטתו. לבסוף נאלץ העובד להעיר את הבוס כדי לגבות את התשלום.

ראית? הוא לובש חצאית לחש לי ש', אבל אני מכיר אותו, הוא לא ליידי בוי.למען האמת הוא לא רק לבש חצאית מסורתית אלה גם ציפורניו היו צבועות בשחור. ש' צדק, הוא לא ליידי בוי, הוא פשוט אדם מסורתי שהגיע לפוקט מצפון תאילנד וחושש מהרוח הרעה – פי פופ (Phi/Phee Pop/b) וזה נתן לי את רעיון לפוסט זה.

אז ממה בעצם חוששים התאילנדים?

קראסו Krasue 

הדיווחים על רוח זאת מאד טריים והתרחשו בינואר השנה (2021) בסאמוט פראקאן.

מי זאת קראסו? אשה יפה ביום ורוח אכזרית בלילה, יש לה ראש וגופה מורכב מחלקים פנימיים ללא עור או שלד, שמוסתרים על ידי שמלה לבנה והיא צדה נשים הרות, תינוקות ובעלי חיים. אחרי הארוחה היא מנגבת את הפה עם הכביסה שמייבשים על החבלים בחוץ, לכן התאילנדים לא נוהגים להשאיר כביסה בחוץ במהלך הלילה. ייתכן שבמקרים של מוות בעריסה או טרום לידה, המאמינים שייכו זאת לקראסו

קראאנג Krahang

הקראאנג הוא בדיוק כמו הקראסו רק בגרסה הגברית.

פי סינג Phi Sing

בשנת 2020 כל ערוצי החדשות דיברו על רוח שנסעה בכיסא גלגלים בחנייה של בית חולים במחוז אודון טאני. בסרטונים ממצלמות האבטחה ראו בבירור כיסא גלגלים נע מעצמו, עוצר ושוב נוסע. המקומיים האמינו שזהו פי סינג הרוח הלא מסופקת, הנהלת בית החולים העבירה טקס תפילות על מנת להביע כבוד לרוח ולהימנע מזעמה.

מאה נאק Mae Nak

אם מתחשק לכם להפחיד את הפועלים התאילנדים בשדות, לבשו פאה שחורה, שמלה לבנה ארוכה, החזיקו בובת תינוק בידיים ובזמן שתלכו יחפים תצעקו phi maak khaa , אני מבטיחה שהחקלאי המעסיק ישאר ללא עובדים לקטיף. מאה נאק היא רוח כעוסה של אשה שבעלה יצא למלחמה והיא נפטרה במהלך לידת ילדם. נאמנה לאהוב ליבה הרוח נשארה בבית והמתינה לבעלה. לפי האגדה הבעל חזר ותקופה מסויימת הם חיו כזוג עד שהוא גילה שהיא רוח ועזב. מאז מאה נאק שבורת הלב, מפחידה את השכנים. מי שמטייל בבנגקוק יכול לבקר במקדש שבנו לרוח של מאה נאק.

פי פופ Phi Pop 

הרוח שמפחידה את הגברים בצפון תאילנד ובאיסאן בפרט עד היום. פי פופ היא רוח של אשה שאוהבת לאכול את האיברים הפנימיים של הגברים בשנתם. לכן, כדי להגן על עצמם הגברים נוהגים ללכת לישון ומעמידים פני אשה- לובשים חצאית ו/או צובעים את הציפורניים. כך גם הבוס החביב של החשמלאי שבסך הכל רצה ללכת לישון ולקום בשלום.

  • המילה פי (phi/phee) מתורגמת כדמות על טבעית, רוח רעה.

בנוסף לרוחות יש גם מבנים בהם מתגוררים רוחות ומקומיים טוענים שלפעמים אפשר לראות או לשמוע אותם. בפוקט טאון למשל יש מבנה יפה ומטופח (אין יודעים מי מתחזק אותו) אך נטוש לחלוטין, יש טוענים שהבית רדוף רוחות והבת של חברה שלי סיפרה על אנשים שהיא רואה דרך החלונות. כך גם מספר מלונות שמעולם לא שוקמו לאחר הצונאמי ב 2004.

כל התמונות נלקחו מרחבי הרשת, מאתרי חדשות ומנועי חיפוש

פורסם על ידי אליה וינברג

על חיי בתאילנד | מטיילת עם מצלמה וסיפור

3 תגובות בנושא “רוחות הרפאים בתרבות התאילנדית

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר ᒪOᔕT Iᑎ TᕼᗩIᒪᗩᑎᗪ

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא